dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
the greater fool theory
Deze theorie stelt dat de prijs van een object niet bepaald wordt ... >>
 Vandaag 21-12-2024
21996 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 Institut für Wirtschafts...
2 Informations- und Forsch...
3 Dogs of the Dow
4 handelend onder de naam
5 accruals
 Thema's
 Recent verbeterd
20-12the greater fool theor...
20-12bond vigilantes
20-12federal shutdown
20-12Mag7
20-12The Magnificent Seven
19-12importheffing
19-12hangmatbeleggen
19-12A-merk
19-12shake-up
19-12afkopen
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6reconciliatie
7excasso
8arm's length-beginsel
9penny wise, pound foolis...
10negatief eigen vermogen
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

aanbieding



  1. Marketing-term: het - vaak tijdelijk - beschikbaar stellen van een product met korting of met een ander voordeel. Dergelijke aanbiedingen zijn 'lokkertjes' voor consumenten.

    Voorbeeld
    'Consumenten hebben afgelopen jaar in de supermarkt een recordbedrag besteed aan producten die in de aanbieding waren. Marktonderzoeker Circana bekeek de totale omzet van de retailers en zag dat van de totale omzet van 25 miljard euro bijna een kwart verkocht werd met korting. Dat gaat dan om een vermindering van 25 of 30 procent of aanbiedingen als 1+1 gratis of zelfs 2+4 gratis. "In totaal is er 2,1 miljard euro korting weggegeven aan de consument", becijfert Sjanny van Beekveld van Circana. De grootste kortingen - tot wel 70 procent - gaven supermarkten op producten als vaatwastabletten, shampoo, tandpasta en wasmiddelen. In totaal kregen klanten gemiddeld 33 procent korting op houdbare producten.'
    Bron: NOS - 08-03-2024.

  2. Effectenhandel: het aanmelden of aanbieden van aandelen.



Ad 1, zie ook: consumentisme, uitverkoop, korting, van-voor prijs, ramsj, afbraakprijs, stuntprijs, noodverkoop, dumpen, nepschaarste, bait and switch, Girl Math.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter A.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet