Een als vereniging opgezette organisatie zonder winstoogmerk ('not-for-profit'), met de hoofdzetel in New York, maar met wereldwijde vestigingen/vertegenwoordigingen.
De organisatie stelt zich ten doel kennis te vergaren, op te bouwen en verspreiden met betrekking tot management en wereldwijde markten en doet dit door:
- het doen van onderzoek, analyse van trends, verzorgen van ramingen,
- het verzorgen van publicaties, zoals onderzoeksrapporten, maar ook de publicatie van diverse indices,
- organisatie van conferenties en de opzet van trainingsprogramma's,
- het fungeren als denktank en mondiaal netwerk voor beslissers binnen het internationale bedrijfsleven.
Bekend is de organisatie ook van de publicaties van diverse marktbarometers (indices) zoals:
- Consumer Confidence Index - een maandelijks gepubliceerde index met betrekking tot het Amerikaanse consumentenvertrouwen,
- US Leading Economic Index (LEI) - ook wel 'US Leading Indicators' genoemd, een index die een graadmeter is van de leidende economische indicatoren ('leading indicators') in de Verenigde Staten
,
- Help-Wanted Advertising Index - een index die een barometer is van de Amerikaanse arbeidsmarkt op basis van het aantal personeelsadvertenties.
Internet: www.conference-board.org.
Zie ook: leading indicator, lagging indicator, consumentenvertrouwen, US Leading Economic Indicators, Consumer Confidence Index, diffusie-index.
Tip anderen
|