Een wereldwijde rangschikking van de 500 sterkste merken, opgesteld door het onderzoeks- en consultancybureau Brand Finance.
In 2017 staan Google, Apple en Amazon op plaats 1 t/m 3.
Binnen de ranglijst zijn ook sublijsten per land, regio of bedrijfstak beschikbaar.
Voorbeeld
- 'Emirates heeft na vijf jaar niet meer 's werelds waardevolste merknaam in de luchtvaart. Voor het eerst sinds 2007 staat American Airlines op de eerste plaats in de jaarlijkse ranglijst van Brand Finance. Op plaats twee en drie staan de Amerikaanse concurrenten Delta en United.'
Bron: Luchtvaartnieuws - 15-02-2017.
- 'In de nieuwste editie van de prestigieuze Brand Finance Global 500 hebben ING en Rabobank wederom een plekje weten te bemachtigen. In de lijst prijken de meest waardevolle merken ter wereld. ING en Rabobank eindigen respectievelijk op plek 213 en 373.'
Bron: Banken.nl - 16-02-2023.
Internet: brandirectory.com
Zie ook: sterk merk, merkwaarde. Vergelijk: Best Global Brand rapport.
Tip anderen
|