dfbonline
 
Home | Begrippen A-Z | Begrip van de Dag | Thema's | Contact
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #
Trefwoord: 

Begrip van de Dag
Volg ons op Twitter
Abonneer u op de Begrip van de Dag feed (gratis)
China Shock
Ook: China Trade Shock. De China-schok (of China-handelsschok) is ... >>
 Vandaag 25-04-2025
22136 begrippen & definities
 Trending begrippen
1 Dogs of the Dow
2 pro memorie
3 penny wise, pound foolish
4 Informations- und Forsch...
5 excasso
 Thema's
 Recent verbeterd
24-04China Shock
24-04shoulder surfing
24-04virtuele vergadering (...
24-04fabriek van de wereld
24-04World Economic Forum
23-04World Economic Outlook
23-04greenback
23-04troy ounce
21-04Istituto per le Opere ...
21-04valutapaar
 Suggesties
Mist u een begrip? Suggesties?
Stuur ons dan een e-mail.
 Meest opgevraagde begrippen
1Dogs of the Dow
2ouwe jongens krentenbroo...
3onder embargo
4debt service coverage ra...
5out-of-pocket kosten
6reconciliatie
7excasso
8penny wise, pound foolis...
9arm's length-beginsel
10negatief eigen vermogen
Uw steun is hard nodig... Doneer nu

omnichannel


Aanduiding van een verder ontwikkelde vorm van multichannel.

Behalve het gebruik van verschillende verkoop- en distributiekanalen wordt hierbij het gedrag van de klant geëvalueerd en worden de acties afgestemd op zijn gedrag. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van loyaliteitsprogramma's en geheel op de individuele klant afgestemde aanbiedingen. Deze benadering vereist een goede afstemming en gezamenlijke inspanning van verschillende afdelingen als IT, marketing en sales.

Voorbeeld
'Welkom in de handige wereld van omnichannel-banking, waar de klant helemaal zelf kan kiezen welk kanaal er gebruikt wordt. Afhankelijk van het product of de dienst zullen de meeste klanten op verschillende tijden verschillende kanalen nodig hebben. Zo is de kans groter dat een hypotheek persoonlijk wordt verkocht, via een videogesprek of in het filiaal. Als een klant gewoon even zijn saldo wil checken of geld wil overmaken, is een mobiele app vaak het kanaal dat de voorkeur krijgt. Bij een specifieke vraag gebruikt men bij voorkeur een chatbot, chatservice of callcenter als kanaal.'
Bron: Banken.nl - 29-12-2022.


Zie ook: multichannel, brick-and-mortar (business), callcenter, betaalapp, terugbetaalapp, elektronisch bankieren, handelsplatform, robotiseren, beleggingsapp, beleggingsrobot.



Mail dit begrip Tip anderen





 Voorgaand begrip:
Alle begrippen
Letter O.
Volgend begrip:
 

Home | Doneer | Voeg begrippenlijst toe aan eigen site | Suggesties | Licenties
Over dfbonline.nl | Voorwaarden | Privacybeleid | Colofon | Sitemap | Contact
compleet