Eenintermediair, een agent, een dealer, een tussenhandelaar of de tussenhandel (een persoon die of bedrijf dat goederen koopt van het bedrijf dat ze heeft geproduceerd en winst maakt door ze te verkopen aan een winkel of een gebruiker).
Zo wordt regelmatig de uitdrukking 'cut out the middleman' gebruikt, waarmee gezegd wordt om rechtstreeks met iemand te praten in plaats van met hun vertegenwoordigers, of om onnodige stappen in een proces te vermijden.
Voorbeeld
'Cut out the middleman is een beproefd concept om meer marge te realiseren en consumenten tegelijkertijd een aantrekkelijke prijs te bieden. Dat kunnen wij ook, lijken steeds meer merken te denken. Waren retailers van oudsher degene die shoppers bedienen, de laatste tijd schrappen veel merken de retailer uit de keten. Zowel in de food als non-foodbranche duiken merken op die hun producten rechtstreeks aan de man brengen, al dan niet via fysieke vestigingen. Het Britse Made.com vermijdt bijvoorbeeld margepakkers als agenten, importeurs en – jawel - winkels. De designmeubels worden direct vanuit de fabriek geleverd aan consumenten, die daardoor tot zeventig procent goedkoper uit zijn.'
Bron: retailtrends.nl - 04-11-2015.
Zie ook: intermediair, tussenhandel, tussenpersoon, agent, dealer, bedrijfskolom, productieketen.
Tip anderen
|